Krizne komunikacije – Aleksandar Vučić vs Miroslav Mišković

Prethodnih godina, pojedini srpski biznismeni, insistirali su da mediji o njima ništa ne pišu – ni pozitivno, niti negativno. Kao da ne postoje. To je, dugoročno gledano, loš potez. U kriznim situacijama, posebno onim najvišeg nivoa,  jedan od ključnih zadataka je održati redovno poslovanje kompanije (organizacije) pogođene krizom. Da biste to postigli, morate  da posedujete kredibilitet i vaše ciljne javnosti (zaposleni, dobavljači, kupci …) moraju da vam veruju, a da bi vam verovali morate da efikasno komunicirate sa njima u kontinuitetu. Jednostavno, zar ne?

Ko će plakati ako uhapse Vuka Hamovića, Vojina Lazarevića? Kako bi se njihovo hapšenje odrazilo na poslovanje njihovih kompanija? Kakav je njihov kredibilitet u javnosti? No, oni su samo primer kako većina uspešnih biznismena u našem regionu komuniciraju, ali nisu tema ovog posta …

Aleksandar Vučić, podpredsednik Vlade i koordinator službi bezbednosti, gostujući u emisiji Kažiprst otvoreno je prozvao Miroslava Miškovića (i političare koje imaju zajedničke poslovne interese sa njim) da pokušavaju da sklone njega i SNS iz Vlade. Ono što mediji, osim B92 (Kažiprst i Vesti), po mojim saznanjima nisu preneli,  to je Vučićeva izjava da za sve to što navodi ima konkretne dokaze. Umesto toga, pisali su kako „Vučić misli da Mišković ima želju …“ Ova tvrdnja o konkretnim dokazima nije izjava nezadovoljnog opozicionog poslanika, već podpredsednika Vlade i koordinatora službi bezbednosti i kao takva, po mom mišljenju ima posebnu težinu.

Aleksandar Vučić vs Miroslav Mišković
Aleksandar Vučić vs Miroslav Mišković

U borbi protiv sistemske korupcije, kada je onaj koji tu borbu vodi usmeren na moćne neprijatelje, transparentnost je snažno oružje. Kada u „mraku“ imate puno moćnih protivnika, koji su poput moćnika sa kojima se Vučić, po prirodi posla koji radi, sukobljava, rešenje je da izađete na „svetlost“ i da uključite javnost u svoj rad. Moćnici iz senke se ne snalaze dobro na stazi transparentnosti, zato što to nije njihova prirodna sredina i nisu navikli.

Ukoliko želi da izađe kao pobednik, Aleksandar Vučić treba da nastavi da hoda stazom transparentosti. Bez obzira kako u ovom trenutku mediji sa puno površnosti, zašto ne reći i zle namere, izveštavaju o tome. To nije lako, ali u teškim trenucima Vučić mora da ima muda poput ove mačke na slici, koja je shvatila da se kerovi plaše više od nje:

Mačka je shvatila da se kerovi plaše više od nje

Nakon Vučićevog  intervjua, usledilo je saopštenje kompanije Delta Holding.

Nije odgovorio Miroslav Miškovič već kompanija Delta Holding – svi oni koji i malo poznaju menadžment reagovanja u kriznim situacijama, znaju da prvi čovek kompanije komunicira u krizi, samo u izuzetnim uslovima., a to sada nije slučaj.

Pružena je podrška Vladi  – niko nije ni očekivao da će kompanija javno saopštiti da njen vlasnik želi da je promeni , ili da radi na tome.

Ostatak saopštenja je priča o  uspesima i društvenom doprinosu kompanije Delta, prekretnici na kojoj se Srbija nalazi itd.

U suštini, ništa konkretno o odnosima sa Aleksandrom Vučićem, čija je izjava i bila povod da kompanija Delta Holding reaguje.

Delta Holding
Delta Holding

Da se razumemo, posao stručnjaka za odnose s javnošću često se može opisati na sledeći način: Na gomili đubreta, pronaći tri zdrava zrna pšenice i na njima zasnovati priču.
Tako je i neko, imam utisak – vrlo stručan, napisao ovo saopštenje kao odgovor Aleksandru Vučiću. Kolegama iz struke preporučujem da prouče ovo saopštenje, kao i način na koji mediji prate ceo slučaj, jer posmatrano iz ugla struke, ovo je primer kako jedna od najvećih kompanija iz regiona, reaguje na optužbe protiv njenog vlasnika i kako pokušava da u kriznoj situaciji komunicira i pozitivne poruke.

One thought on “Krizne komunikacije – Aleksandar Vučić vs Miroslav Mišković

  1. Imati dokaze i izaći s tim pred medije – kapiram da mediji sami žele da zaštite i sebe i g. Vučića od onoga što se posle zove „hajka“ jer zaista poslednji događaji ličiena sve samo ne na rad nezavisnue policiju i nezavisnog sudstva.

    Šta rade kompanije u post-izbornoj Srbiji gde je tokom predizborne kampanje bivši i sadašnji min. policije obećao, doslovce, stranim investitorima da će „Ići u zatvor“, zaista ne znam, ja sam sa interneta, ne radim sa hipermarketima i teškom industrijom, mi smo svi ispod radara čak i kada je reč o zakonima koji treba da nam olakšaju poslovanje.

    Da rezimiram: pre 2017. svi oni mogu da pričaju šta žele, i sve će biti tumačeno kao lični sukob i odmazda.
    Čekam tu smenu generacija za reforme pravosuđa. Ako ni od toga ne bude ništa, potpuno je irelevantno baviti se PR-om jer široka javnost odavno ne veruje nikome.

    Bura u šolji čaja – dokle god sudstvo i policija ne budu nezavisni
    P.S. Verujem da ovo samo Pirati mogu da ti kažu… uživaj. 🙂

Ostavite komentar

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišete koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavi se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišete koristeći svoj Facebook nalog. Odjavi se /  Promeni )

Povezivanje sa %s