Skoči na sadržaj
april 29, 2013 / Dragan Savić

Emir Kusturica – odgovor na destrukciju je stvaranje

Verujem da nema stručnjaka za odnose s javnošću u Srbiji koji nije zastao nad nekim od medijskih priloga koji govore o odluci proslavljenog reditelja Emira Kusturice da prekine (bar privremeno) komunikaciju sa medijima, jer je, kako je rekao, javnost postala „prejeftina“.

Emir-kusturica

Pored toga što je veliki stvaralac, Emir Kusturica je, po mom mišljenju, vrlo vešt komunikator. U to smo mogli da se uverimo bezbroj puta – od načina na koji je promovisao svoje filmove,   knjige, pa sve do borbe protiv eksploatacije nikla na Mokroj Gori, a to je potvrdio i ovog puta: Otvoreno je ukazao na blato koje je ukaljalo tradicionalne (i ne samo srpske) vrednosti i rekao „ćao(!)“ – idem da snimam film, a vi objavljujte šta hoćete.

„Fuck off media relations“

Pre nekoliko godina razgovarao sam sa jednim veoma cenjenim evropskim stručnjakom za odnose s javnošću i pitao ga kako on vidi promene u našoj struci i posebno odnose PR stručnjaka sa medijima (štampanim i elektronskim). Njegov kratak odgovor glasio je „Fuck off media relations“ . Zamolio sam ga da mi pojasni svoj odgovor. Vidiš Dragane, rekao je, mi stručnjaci za odnose s javnošću smo veslači na jedrenjaku, a mediji su kao vetar. Kada pišu kako nama odgovara (vetar duva u željenom smeru), mi raširimo jedra, podignemo vesla iz vode i kormilarimo. Kada se ne bave nama, znači kada vetra nema, jedra su sklopljena i tada spuštamo vesla u vodu i veslamo. Kada mediji pišu negativno o nama, tj. vetar duva u suprotnom smeru, jedra su sklopljena a mi veslamo jače. Nove okolnosti na pragu 21-og veka donose i novu filozofiju odnosa stručnjaka za odnose s javnošću i medija.

Emir Kusturica je odlučio da napusti brod na vetrometini i ode tamo gde vetra nema – u „pećinu“ i posveti se svom stvaralaštvu. Jer, kako reče njegova majka „šta će mu sve ovo“. U isto vreme, čovek njegovog iskustva i talenta vrlo dobro zna da je jedini ispravan odgovor na destrukciju – stvaranje.

Odnosi s javnošću vs. Odnosi s „prejeftinom“ javnošću

Ovim potezom Emir Kusturica je otvorio temu koja je značajna i za nas koji se bavimo odnosima s javnošću – Koje su sve javnosti postale „prejeftine“? Da li kao takve i našu struku vuku za sobom? U kojoj meri se struka „odnosi s javnošću“ pretvara u odnose s „prejeftinom“ javnošću.

Šta Vi mislite?

Advertisements

Ostavite komentar

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s

%d bloggers like this: