Skoči na sadržaj
avgust 13, 2013 / Dragan Savić

Poznavanje profila ličnosti – ključ uspešnih internih komunikacija

Slaganje sa saradnicima je sve značajnije i cenjenije umeće. Istraživanja su pokazala da 75% zaposlenih ima problem u komunikaciji sa nadređenim. Uz to, većina njih strahuje da bi sledeći nadređeni mogao da bude još gori. Njihov međusobni problem nije samo njihov – to je i problem celog tima na čije rezultate se pomenuta tenzija negativno odražava. Guranje problema „pod tepih“ najčešće dovodi do eskalacije i stvaranja novog, većeg problema.

Konflikt

Kakvog god kolegu (koleginicu) da imate, razumevanje njegovog (njenog) profila ponašanja pomoći će vam da uskladite međusobne odnose. Kad shvatimo emocionalne potrebe ljudi u našem okruženju, vrata su otvorena. Na vama je da načinite sledeći korak i prilagođenim ponašanjem i efikasnom komunikacijom stvorite uspešnu i ugodnu radnu atmosferu.
Jeste li ikada poželeli recept za efikasnu komunikaciju sa svojim kolegama? Recept koji će, ako se sledi, rezultirati emocionalno uravnoteženijim, čvršćim i, zašto ne reći, zdravijim međuljudskim odnosima. Na treningu „Moć efikasne komunikacije“ naučićete njihove prednosti i slabosti, uočićete kako se odnose prema poslu. Kroz priče i primere drugih učesnika počećete da gledate ljude sa kojima radite onakvim kakvi jesu, a ne onakvima kakvim su vam se do tada činili.

Zbog čega je ovo važno?

Sećate li se zlatnog pravila: „Čini drugima ono što bi želeo da oni tebi čine“? Većina nas vaspitavana je po toj logici, što ima smisla kada se govori o moralu i drugim etičkim vrednostima. Ali kada je u pitanju komunikacija sa drugim ljudima, zlatno pravilo ostaje bez sjaja. U komunikaciji važi platinasto pravilo: „Komuniciraj sa drugima onako kako oni žele da komuniciraš sa njima“ Ovo je tajna efikasne komunikacije i izgradnje vrednih međuljudskih odnosa.
Svaki od 20 profila ponašanja koje razlikuje alat Persolog personality profile® ima određen način ponašanja, oblačenja, komunikacije, čak i držanja koje olakšava prepoznavanje i svrstavanje.

Persolog
Naši saradnici su jedinstvene osobe, a njihova ponašanja nas oduševljavaju, iznenađuju, ljute, zbunjuju … Veliki je izazov predvideti, shvatiti i efikasno reagovati na njihovo ponašanje. Možete, sa priličnom sigurnošću prepoznati profil ponašanja ljudi sa kojima radite, a da oni ne moraju da znaju da ste ih svrstali u grupu određenog profila ličnosti.  U poslovnom okruženju, posebno je od velike koristi kada razumete na koji se profil ličnosti možete u datoj situaciji osloniti i šta od kog profila ličnosti možete očekivati. Na treningu „Moć efikasne komunikacije“ uz pomoć alata Persolog personality profile®, na drugom nivou otkrića, razlikujemo 20 različitih profila ličnosti. Ja ću se u ovom postu zadržati na četiri osnovna profila D – kolerik, I – sangvinik, S – flegmatik, K – melanholik.

Neke od karakteristika njihovog dominatnog ponašanja koje ispoljavaju u radnom okruženju su sledeće:
D – kolerici su usmereni ka cilju. Ako uspete da im osigurate izazove i priznanja, održaćete ih u pokretu i napredovanju. Dobri su na čelu bilo kog tima sve dok im možete „utuviti“ koliko je važno da se dobro slažu sa ostalima. Kombinacija DI (kolerik/sangvinik) sa prijatnom ličnošću i odlučnim usmerenjem ka cillju, idealna je kombinacija za lidera.
Njihov životni moto je „Vidi šta sam sve sam uradio/la“
I – sangvinici su nenadmašni kada je važan direktan kontakt sa ljudima. Dobri su pri telefonu, na terenu, u prodaji, u stvaranju novih ideja, u radu u ljudskim resursima … Ne očekujte od njih da pedantno poravnaju blagajnu ili da precizno rade završne račune. Sangvinici smatraju da je zbir po kolonama dovoljno precizan i kad postoje „mala“ odstupanja od po nekoliko dinara. Nisu dobri u detaljima, brojkama i dolaženju na vreme, ali će ljudi u njihovom društvu biti veoma srećni.
Njihov životni moto je „Vidi kako sam veličanstven/a“
S – flegmatici mogu da budu vrhunski radnici ako uspete da ih pravilno motivišete. Dobro će se snaći u organizovanom okruženju gde se tačn zna šta treba da rade i gde mogu da provere da li je nešto urađeno dobro. Ako su prepušteni sami sebi, mogu da gube vreme. Nisu dobri u situacijama kada ih ostavte da rade kad im se prohte. Tada su često neodlučni, čini im se da vreme nikada nije pravo, te zato mogu da postanu skloni odlaganju. Izuzetni su kao posrednici u rešavanju kancelarijskih problema, jer objektivno mogu da sagledaju obe strane.
Njihov životni moto je „Vidi kako me vole“
K – melanholici najbolje rade kada su neopterećeni drugim ljudima. Njihovi radni stolovi su najuredniji u preduzeću, uredno pišu e-mailove i uvek na posao dolaze tačno na vreme. Možete da računate da će na poslu dati sve od sebe, ako im održavate radne uslove na, za njih, prijatnom nivou. Vrhunski su detaljisti, dugoročni planeri i biće vam odani do groba ako prema njima postupate sa puno poštovanja .
Njihov životni moto je „Vidi kako sam efektan/a i precizan/a“

Bez obzira kakvi su vam ciljevi i snovi, program „Moć efikasne komunikacije“  i razumevanje sopstvenog profila ličnosti i profila ličnosti ljudi u okruženju, poguraće vas brže uz lestvice uspeha i pokazaće vam kako ćete uz puno razumevanje, na jedan veoma jednostavan način efikasno komunicirati sa ljudima koji nisu nimalo nalik vama.

Šta ćete učiniti ako imate šefa koji vam dodeli projekat, a zatim potpuno zaboravi na njega? Ili, kolegu čije „preterano“ poklanjanje detaljima koči ceo projekat? Ili zaposlenog čije neprestano odlaganje narušava onose sa klijentima? Ovakvih situacija i sličnih pitanja ima bezbroj …

U suštini, pred vama su sledeći izbori:
da napustite posao – to svakako nije cilj;
da nastavite kao do sada i radite pod konstantnom tenzijom – ni ovo ne treba da bude cilj, zato što rad pod tenzijom duže vreme može dovesti i do ozbiljnijih zdravstvenih poremećaja, narušenih porodičnih odnosa kada tenziju sa posla prenesemo u dom (gde joj nije mesto) i na člana porodice ili prijatelja prelijemo sve ono što smo na poslu potiskivali duboko u sebi … Ovo je pojava koja vam je sigurno poznata – ako vi nemate takav slučaj u svom domu, siguran sam da znate nekog ko ima.

da savladate tehnike efikasne komunkacije i način mišljenja i ponašanja ljudi u vašem okruženju. Jedna od skrivenih prednosti ovog pristupa je da prethodno morate saznati više o sebi. Razumevanje vašeg ličnog profila ponašanja pomoći će vam da shvatite dinamiku svog odnosa sa okruženjem. Poznavanje sebe i drugih je osnova za uspešan rad sa ljudima sa kojima ste se godinama žestoko sukobljavali. Pred vama se otvaraju novi prostori kreativnh dostignuća i skladnih poduhvata.

Moć efikasne komunikacije

Kada prepoznamo ljude po profilima ličnosti uz pomoć alata   Persolog personality profile®, logičan je sledeći korak – da naučimo osnovne želje i potrebe ljudi u našem radnom okruženju. Ove vredne informacije omogućavaju nam ne samo da razumemo ljude sa kojima radimo, nego i da se slažemo sa njima i svima život učinimo jednostavnijim i lepšim. Imaćete realnu predstavu šta možete očekivati od svake osobe ponaosob u vašem radnom okruženju. A to je preduslov za „mir“ sa onima koje redovno srećete i sa kojima provodite najveći deo radnog dana. Odlazak na posao postaje zabavniji.

Slaganje sa ljudima u našem okruženju dobro je za sve nas.

Advertisements

Ostavite komentar

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s

%d bloggers like this: