Imao sam čast da prethodnog vikenda, na poziv organizatora Konferencije studenata FON-a, održim predavanje i radionicu na temu “Efikasna komunikacija i reagovanje u kriznim situacijama” .
Ozbiljne kompanije ne mogu sebi da dozvole da u krizu uđu nepripremljene, bez definisanih procedura imatrice odgovornosti. Upravo to je bio sadržaj prvog dela predavanja – Kako definišemo tip krize sa kojom se suočavamo, kako određujemo nivo eskalacije krize, publiku kojoj se obraćamo, kako se formira grupa za krizni menadžment i koji su koraci koje grupa za krizni menadžment preduzima kako bi krizu savladala.
Drugi deo predavanja obuhvatile su studije slučaja, stvarne situacije – krize iz stvarnog privrednog i društvenog života u Srbiji, od kojih su neke široj javnosti nepoznate, a neke su danima punile naslovne strane štampe i najavne špice informativnih emisija.
Treći deo, radionica održana drugog dana konferencije, imao je za cilj da učesnicima omogući da rešavajući studiju slučaja prođu korake o kojima smo razgovarali prvog dana, ovom prilikom stave akcenat na važnost internih komunikacija (naziv radionice: Važnost internih komunikacija u krizi) i uvere se u efikasnost metodologije koja se u praksi domaćih i multinacionalnih kompanija pokazala kao veoma efikasna.

Postavlja se pitanje, sa pravom, kako to kompanije, pre svega one multinacionalne sa velikim iskustvom u krizama širom sveta i razvijenim menadžmentom reagovanja, dozvole sebi da tokom krize naprave grešku u reagovanju i komunikaciji? Odgovor je jednostavan – ljudski faktor!
Kako bi mogući negativni uticaj ljudskog faktora svele na minimum, a menadžment osposobile za efikasno reagovanje i komunikaciju u kriznoj situaciji, ozbiljne kompanije redovno organizuju obuke na tu temu.
Ciljevi tih obuka su sledeći:
Unaprediti svest o značaju kriznog menadžmenta i efikasnog komuniciranja u uslovima krize
Razumeti krizni menadžment Kompanije
Naučiti više o svojoj ulozi člana nacionalne grupe za krizni menadžment
Povećati nivo ugodnosti i samopouzdanja u komunikaciji sa medijima u vreme krize
Putem praktičnih vežbi ovladati znanjima i veštinama koje komuniciranje u uslovima krize zahteva

Iako nije bila tema predavanja, na kraju sam ukazao na još nešto o čemu, dragi čitaoci, i vi treba da razmislite, a to je: kako se vi pripremate za krizne situacije u svakodnevnom životu? Da li efikasno komunicirate sa sobom i sa svojim okruženjem? Da li uspevate da kroz spoljašnju tenziju i probleme prolazite sa unutrašnjim mirom?
Ili ste i vi poverovali u popularnu i modernu priču da je život sa stalnim stresom prirodna (!) stvar. U tom slučaju, vi i vaše okruženje snosićete posledice na raznim životnim područjima. To je iskustvo.
Život u 21-om veku – hod po vatri
Kada sam hodao po vatri, tom nesvakidašnjem iskustvu prethodio je set pripremnih vežbi koje “hodača” pripreme da u miru, bez stresa i štetnih fizičkih posledica, bosonog hoda preko žeravice čija temperature prelazi 1000 stepeni . Hod bosih nogu po 1000 stepeni – zvuči ludo, zar ne? Iskustvo koje čoveku pomera granice i podstiče na razmišljanje. Shvatite da pravilna priprema može da vas osposobi da sa unutrašnjim mirom prođete kroz, do tada, nezamisliva iskustva.

Da bi se čovek osposobio za efikasno rešavanje svakodnevnih životnih problema, u današnje turbulentno vreme kada su poremećaji na raznim životnim područjima uobičajena (za čoveka ne i prirodna) pojava, treba da ovlada metodama za ličnu duhovnu, mentalnu, emotivnu i fizičku stabilnost. Naučite da trajno i bezbedno (!) brišete negativni energetski naboj u sebi, a ne da ga potiskujete ili, pre ili kasnije pokazaće se bezuspešno, prebacujete na ljude iz svog okruženja. Cilj nad ciljevima je unutrašnji mir, ljubav u srcu i sklad sa okolinom!
Završiću ovaj post porukom koju sam dobio u poklon-torbi na KSON-u:
Za dvadeset godina, bićete više razočarani stvarima koje niste učinili nego onima koje jeste. Zato isplovite iz sigurne luke. Istražujte. Sanjajte. Otkrijte.
Neka ova divna poruka bude podsticaj za vaš dalji rad i lični razvoj!