Skoči na sadržaj
septembar 20, 2016 / Dragan Savić

100% – Moć efikasne komunikacije – informacija sa „feedback“ sesija 30 dana nakon treninga

Moć efikasne komunikacije je program koji je u praksi doživeo potvrdu svoje vrednosti! Tu pre svega mislim na rezultate – konkretna poboljšanja u životu do kojih su učesnici treninga došli.

Period: novembar 2015. – juli 2016.

Obuke u ovom periodu sam vodio kao otvorene treninge (mogao je svako da se prijavi i uzme učešće) i „in-house“ obuke (na treningu učestvuju isključivo zaposleni iz jedne kompanije).

Kroz sva tri dana treninga „Moć efikasne komunikacije“ prošlo je 126 učesnika. Na feedback sesijama koje vodim 30 dana nakon završenog treninga, učešće je uzelo 107 učesnika.

Nijedan učesnik treninga nije iskoristio svoje garantovano pravo da zbog nezadovoljstva obukom i radom trenera zatraži povraćaj kotizacije i napusti obuku.

Četvoro učesnika sam udaljio sa seminara, vratio im novac od kotizacije, zahvalio se i poželeo sreću. „Moć efikasne komunikacije“ nije trening za:

  • osobe koje su pod terapijom od mentalnih oboljenja,
  • egzibicioniste
  • osobe koje ne mogu da isključe mobilni telefon u toku sesija.

Kroz ceo trening radimo vežbe koje zahtevaju visok nivo koncentracije koja je ključ svih viših sposobnosti kod čoveka.

Za ove prve, razlog je da se  zbog terapije teško  koncentrišu, a i ako to postignu, učine to kratkotrajno, tako da ovaj trening ne može da im bude od velike koristi i reši probleme sa kojima se suočavaju.

Drugi i treći, ne samo da ne mogu da postignu odgovarajuću koncentraciju i pravilno se uključe u rad, već i ometaju druge da to učine. Na meni je, kao čoveku i treneru, velika odgovornost prema učesnicima obuke i takva ometanja u toku rada ne mogu da tolerišem.

Na početku svake obuke učesnicima jasno predstavljam „pravila igre“ koja važe. „Moć efikasne komunikacije“ je trening za ljude koji žele da reše konkretne probleme u ponašanju, komunikaciji i međuljudskim odnosima, hoće da odvoje tri dana da bi to ostvarili i spremni su da u potpunosti poštuju „pravila igre“ u toku obuke.

O važnosti koncentracije pisao sam u tekstovima „Koncentracija“ i „Koncentracija – prvi korak ka efikasnom komuniciranju“.

Podaci koje u ovom tekstu iznosim odnose se na povratne informacije učesnika koji su prisustvovali feedback sesijama. 

Problemi u sopstvenom ponašanju, komunikaciji i međuljudskim odnosima koje su učesnici rešavali, bili su raznoliki, navešću neke od njih, a radi preglednosti podeliću ih u tri grupe:

 

1

 

2

 

3

 

Rezultati na području samospoznaje, rešavanja problema, odnosa sa okolinom i na drugim područjima, bili su vidljivi već da samom treningu a povratne informacije koje sam od učesnika, koji su prošli kompletnu obuku, dobio na feedback sesijama su:

 

5

 

 

9

U odnosu na srodne treninge komunikacijskih veština, „Moć efikasne komunikacije“ predstavlja značajan kreativni proboj na ovom području – po vrednim rezultatima za učesnike, predstavlja istinsko čudo, pozitivne posledice su dalekosežne, a u toku tri dana rada učesnici rešavaju  konkretne (a ne „zamišljene“) probleme. Poboljšanja su trajna, a prva od njih jasno su vidljiva već na samom treningu.

Iskreni kompliment:
Jedna od potvrda vrednosti ovog treninga je i činjenica da se roditelji koji prođu ovaj trening, odlučuju da u privatnom aranžmanu, na nekom od narednih treninga, pošalju svoju decu, uglavnom studente i srednjoškolce, kako bi i ona naučila ova vredna znanja koja nisu dostupna svakom i ovladala veštinama koje oplemenjuju čoveka, a njegov život čine boljim!
U periodu od novembra 2015. do jula 2016.
7
8

 Tri dana obuke

Sigurno ste primetili da insistiram na „sva tri dana obuke“ . Jedna od kritika koje sam imao na početku vođenja treninga „Moć efikasne komunikacije“ odnosio se na trajanje – zašto tri dana?

Gradivo je moguće ispredavati i za dva dana, pa i brže, ali učesnici neće biti u mogućnosti da ga na pravi način usvoje, kasnije pravilno primene i pretvore u vredne rezultate koji su cilj i jedino merilo uspeha ove obuke. U pitanju je novo, snažno iskustvo, koje prevazilazi okvire prethodnih.

Ukoliko niste u mogućnosti da odvojite tri dana za ovakvu obuku, onda „Moć efikasne komunikacije“ nije trening za vas.

 

Meni kao treneru, čestitke i pohvale neposredno nakon treninga nisu merilo uspeha. Posebno, kada neko od učesnika kaže da je zadovoljan treningom, ne navodeći konkretne pozitivne promene koje je ostvario. To je njegov ili njen subjektivni utisak. Biti zadovoljan obukom koju je učesnik prošao lepo zvuči, ali u praksi ne mora, a često ništa ne znači. Ali zato, veoma mi znači kada 30 dana nakon treninga, na feedback sesiji, učesnici govore o  promenama koje su ostvarili u životnoj realnosti i navode konkretne primere.  Njihova iskustva su zapravo putokaz za moj dalji rad. Do nivoa „100%“ o kome pišem u ovom tekstu došao sam i zahvaljujući kritikama i dobronamernim sugestijama koje su mi učesnici treninga „Moć efikasne komunikacije“ upućivali prethodnih godina na brojnim feedback sesijama. Taj uspeh je zajednički! Rezultati koje polaznici ostvaruju od novembra 2015. do danas, posebni su, ohrabrujući i podstiču me da nastavim sa razvojem novih programa!

„100%“ ne znači da je obuka savršena – ima još prostora za poboljšanje i to je moja preokupacija i obaveza kao trenera i autora programa.

Želim i da napomenem da ove rezultate nikako ne treba mistifikovati, ali, oni su jasna potvrda vredne metodologije rada koja i najvećim skepticima pruža konkretne činjenice, otvara nove vidike, budi veru u sopstvene vrednosti i pokreće ih u pravcu ostvarenja koja su im donedavno izgledala nedostižno.

Advertisements

Ostavite komentar

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s

%d bloggers like this: