Da li ste znali? – Kako DISK profil ličnosti utiče na naš pristup učenju?

Jesen je, oktobar mesec. Studenti su krenuli sa novom školskom godinom 1. oktobra, a mesec dana ranije, 1. septembra đaci u osnovnu i srednju školu. Obuka zaposlenih u kompanijama traje preko cele godine.

Pogledajmo preferencije učenja koje se odnose na tip ličnosti svake osobe. Iako ovo pišem kao trener poslovnih veština, međunarodni Persolog® trener, poznavanje ovih preferencija je važno za trenere, učitelje, nastavnike, profesore, ali i za đake, bez obzira na njihovov uzrast.

tip ličnosti – dominantan (D)

Tip ličnosti “D” najčešće želi, kao i u svim oblastima svog života, da zna i kontroliše sve: program treninga, dnevni red, šta ćemo tražiti od njega. Postavlja „ŠTA“ pitanja: „Za šta je to upotrebljivo?“, „Šta će mi to doneti?“ “Šta ja, konkretno, imam od toga?”

Budući da obično ima unapred zamišljenu ideju o gotovo bilo kojem predmetu, njegovo učenje često  može da bude više subjektivno nego objektivno. Ovaj stil voli mogućnost učenja pomoću testova i prilagođavanja. Njegovo dobro poznato nestrpljenje govori da mu potreban brz tempo obuke, gde će trošiti malo vremena na aspekte koje on doživljava kao nevažne i banalne.

Računajte na će tip ličnosti “D” izazvati trenera ili predavača! Često će pokušati da dominira na treningu. Kao trener, što više pokušavate da ga kontrolišete, manje ćete uspeti. Dajte mu priliku da iznese svoje mišljenje, a ukoliko se ne slažete, uključite ostale učesnike, umesto da započinjete potencijalni sukob sa njim.

Tip ličnosti – inicijativan (I)

Tip ličnosti “I” otvoren je za testiranje bilo koje metode učenja – bar jednom!  Vodi ga deviza: „Ko zna, moglo bi da bude zabavno“. Postavlja „KO” pitanja ? „Ko će još biti ovde? „Ko je preporučio ovu obuku? „.

Generalno je otvoren za nove ideje i teorije, sve dok može da se dobro provede tokom procesa učenja. Bolje uči u grupi i koristi mnogo pokreta i vizuelnih elemenata. On voli skoro sve što uključuje interakciju, kao što su igre uloga, razmene ili drugi oblici timskog rada. Nepotrebno je reći da će mu “smrtonosno” smetati isključivo teorijska izlaganja ili pojedinačni zadaci koji zahtevaju dubinske analize podataka.

Pošto “I”, u odnosu na druge tipove ličnosti, ima ograničeniji raspon pažnje, naučiće bolje ukoliko je obuka kratka, brza i zahtevna. Ako zanemarite ovaj aspekt, očekujte da će vas on često prekidati sa malim šalama ili ličnim pričama, često i sa onim koje nemaju veze sa temom obuke.

Tip ličnosti – Stabilan (S)

Tip ličnosti “S” često je najviše prijemčiv za učenje. Postavlja  „KAKO“ pitanja: „Kako ćemo učiti? Kako to uraditi? Kako sve to možemo da ostvarimo? „.

Preferira da se proces učenja predstavi korak po korak, jer želi da bude siguran da će moći da razume ono šta treba da nauči. “S” će ceniti metodu učenja poput „reci, pokaži, uradi“. Reci mi, pokaži mi, pusti me da to uradim – ali me nemoj forsirati! Za njega je veoma važno da opaža u početku, a zatim ponovo i ponovo vežba u prisustvu trenera ili instruktora. Ovo će mu pružiti priliku da postavlja pitanja i postepeno se upozna sa novim procesom ili procedurom.

On će biti najosjetljiviji i najstrpljivi učenik svih DISC tipova ličnosti. Oprostiće vam čak i male greške, sve dok ostanete dobronamerni i dok je atmosfera u učionici prijatna.

Tip ličnosti – korektan (K)

Tip ličnosti “K” , željan je da uči, želi da zna maksimum o temi ili predmetu. Postavlja „ZAŠTO” pitanja?  „Zašto to radimo na ovaj način? „Zašto to moramo da naučimo? „Zašto koristimo ovu metodu treninga? „.

S obzirom na njegov precizan i analitičan način rada, on će biti veoma objektivan u svom pristupu učenju. Ovaj stil ličnosti želi da obuka teče onako kako je planirano i da se poštuje dnevni red. Bolje reaguje na trenera koji pruža činjenice, podatke i informacije na logičan i strukturiran način, bez teatralnosti. Biće oprezan i pažljiv u procesu učenja, jer želi da uspe iz prvog pokušaja.

Budući da želi da bude spreman za bilo kakve eventualnosti, ovaj tip ličnosti zahtevaće mnogo detalja. Koliko god izgledao kritičan prema treneru i / ili prema formi obuke, on je još kritičniji prema sebi. Izbegavajte da ga kritikujete u javnosti.

Kao treneri, često nailazimo na sve gore spomenute tipove ličnosti, često istovremeno. Pored toga, imamo i sopstvene stilove učenja, koji svakako utiču na to kako prenosimo znanje drugima.  Šta onda da radimo?

Uvek imajte na umu da su u prvom planu interesi učesnika naše obuke! Važne su su njihove preferencije, njihove potrebe, a ne naše. Zatim, potrebno je da identifikujete i razumete sopstvene afinitete i tendencije u ponašanju. Drugim rečima, ne idite u krajnosti i vodite učesnike kroz obuku bez previše teorijskih aspekata; bez previše aktivnosti koje isključuju predah gde bi učesnici mogli da izvuku potrebne zaključke. Nemojte da dozvolite da obuka bude  hiperkontrolisani proces bez dovoljno prostora za diskusiju ili, naprotiv, previše haotična; da bude prebrza ili prespora, itd.

Kreativnost i razigranost stavite u okvir koji sprečava udaljavanje od teme obuke; uključite u gradivo obuke samo igre koje imaju praktičnu svrhu; kombinujte prenos teorijskih informacija sa igrama i trenucima za razmišljanje; poštujte tempo svake osobe, idite napred bez žurbe; stvorite opuštenu atmosferu, a da pritom ne izigravate klovna; budite dobro pripremljeni pre početka treninga, ali i spremni da se prilagodite u trenutku, u zavisnosti od potrebe pojedinaca ili grupe koja se iznenada pojavila na samoj obuci.

Ukratko, steknite fleksibilnost u ponašanju kako biste istovremeno ponudili bogata, korisna, prijatna i nezaboravna iskustva!

Želite li da saznate više o DISK profilima ličnosti? Upoznajte Persolog ® – najbrže rastuću HR metodologiju u Nemačkoj i većem delu EU.

Imam zadovoljstvo i čast da vas pozovem na predstojeće na treninge koje ću u novembru voditi u Beogradu:

– „Uspešno vođenje tima i upotreba Persolog® alata – nemački model vođenja timova“  (Beograd, 5-6. novembar) i

– „Upravljanje vremenom i upotreba Persolog®alata“ (Lični “Time Management” – Timski “Time Management” – Korporativni “Time Management”) (Beograd, 26-27. novembar)

kao i na dvodnevni „Online“ uživo trening

„Uspešno vođenje tima i upotreba Persolog®“ alata – nemački model vođenja timova“ -(„Professionelles Führen und Teamarbeit mit dem Persolog® Persönlichkeits-Modell“ ), koji ću voditi „online“ uživo, 4-5. decembra, 9-14h.

Kolega iz Slovenije, Janez Hudovernik, međunarodni Persolog ® Master trener i ja, vodićemo 12. novembra, 13-14h, Persolog ® vebinar „Uspešno vođenje tima i upotreba Persolog® alata – nemački model vođenja timova“ . Učešće na ovom vebinaru je besplatno, a prijava obavezna, shodno uputstvu u pdf brošuri programa vebinara.

Dobrodošli!

Ovaj tekst napisan je u saradnji sa Katalinom Mariutom, direktorkom Persologa u Francuskoj.

Pročitajte i tekstove:

INDIVIDUALNA STRATEGIJA – KLJUČ USPEŠNOG UPRAVLJANJA VREMENOM

OJAČAJTE KOMUNIKACIJU U VAŠEM TIMU

KAKO POSTATI BOLJI TRENER

One thought on “Da li ste znali? – Kako DISK profil ličnosti utiče na naš pristup učenju?

Ostavite komentar

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s